Ann Andrist

Arizona!
Okej, nu ska jag berätta om Arizona när Chloe ändå sover. Tar det lite kortfattat.

Vi flög ner på tisdagen, jag, Diana, Abby och Chloe. Det gick bra, båda barnen var snälla, vi hämtade våran hyrbil, och åkte till Dianas syster. Där blev vi väl omhändertagna, vi åt supergod middag och bara slappade, barnen lekte med varandra. På onsdagen tog vi bilen till ett ställe som heter Sedona, med röda berg och jättefin natur. Vi hämtade upp lite släkt på vägen och körde i kanske 3 timmar. Tanken var ju Grand Canyon först men de hade nog tagit lite för lång tid. Men väl framme tog jag ochDiana en jeeptour. pink var den också, som Jaris jeep, hehe. åkte ut och gick runt, ja, det kommer bilder senare. har inte haft tid att lägga in dom än. Sen åkte vi till Hotellet och satt vid poolen och slappade. pizzadinner blev det med lite kusiner.

Dagen efter, torsdag, bar det av hemåt, vi stannade i en mysig liten stad som vi hade hört hade svingoda hamburgare, så det skulle hinnas med. Haunted burgers hette det, och det var verkligen supergott. Fast lunchen blev på 5 min typ för vi kom på att vi låg efter tidsschemat, hehe. så ja, vi racade hem, och vi hann. Vi hade nämligen en weddingrehersal (vet inte hur de stavas) som vi skulle hinna till.
Jag fick bli Dianas dejt till middagen, dt var kul, mycket trevligt folk, som alla amerikanare, lika öppna och trevliga som vanligt. Sen åkte vi och hämtade Brian på flygplatsen sen hem.

Fredagen stod det baseball på schemat. Vi packade våra grejor och satte oss i bilen igen. I Arizona måste man ta bilen överallt för det är så långa avstånd. Men här i Seattle funkar det väldigt bra med bussar och de är väldigt skönt! För det är rätt så jobbigt om man inte har bil :P
Men ja, vi kom fram, solen sken som vanligt och klarblå himmel, vi gick runt i shorts och linne o njöd, åh vad jag älskar solen! Jag längar sååå mycket efter sommaren här alltså. men snart kommer den nog. så nu har jag klarat av min första baseball match, vi drack öl, vi åt hot dog och pretzel, precis som man sett på tv ;) baseballen kanske inte va så spännande men ölen var ;).

Lördagen, då var det dags för bröllopet som vi åkte ner för. Deras vänner som gifte sig, och det var Diana som vigde, veg, dom (hahaha så säger man nog inte va) och det var så himla fint, fick lite tårar i ögonen. allt var så vackert, tänk när jag får se min syster gifta sig, kommer ju grina som en gris, hehe. efter åt vi lite snacks o drack lite. sen kom Brians föräldrar och hämtade mig och barnen och vi åkte hem till dom och slappade lite. riktigt skönt. söndag och måndag var typ samma sak, förutom att jag gick till ett superfint mall på söndagen och shoppade, det varutomhus så jag gick runt där i solen och njöt och shoppade och älskade livet :D avslutade dagen med manikyr och pedikyr. bra dag.
måndagen flög vi hem, rebecka hämtade upp oss på flygplatsen (TACK) o vi var hemma vid 8 typ. jag och becka gick ut och åt. sov underbart skönt i min säng.

bra jobbat om ni läst hela texten, jag är impad! ;)
Nu slutar jag jobba! haaade :D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress