Ann Andrist

Saturday evening

Lördag idag, skönt! Har jobbat, öppnade imorse, och lördagar är de segaste dagarna, då kommer det nästan inge folk alls, och det var faktiskt riktigt skönt att de var lugnt idag för jag har vart seg hela dagen. Jag & A-K satt och åt massa godis idag, jag tog inte ens paus.. haha. Har precis ätit min första måltid idag som Marcus lagade, spagetti & tomatsås, mums. Lisa slutar halv 9, och då ska vi äta korv med mos, I like!

Jag är bjuden på krogen ikväll, men får se hur det blir med den saken. Jag börjar ju halv 9 imorgon, så då vill man ju vara pigg! Får väl skicka ett sms och skriva att vi får ta det nån annan dag, kan kolla på film eller något säkert. Hon e så trevlig, alla som jag jobbar med är hur trevliga som helst!
Drömde om jobbet inatt, hörde min egen röst i huvudet, "hej, (pris), kvittering? Undrar hur många gånger jag säger kvittering på en dag.. Man skulle nästan räkna, haha. Endel norska ord är så fula, t.ex. trenger, som betyder behöver. Trenger du kvittering? Usch, haha. Jag har lärt mig ganska mycket ord nu, det är kul att lära sig ett nytt språk faktiskt!

Nu blir det duschen, sen sängen, där jag ska titta på Gossip Girl som jag har saknat massor.Pappa o Ingalill, hoppas ni har det bra i London.Linda, hoppas du har det bra med Lucas :). Saknar er.

Förresten, jag funderar på att klippa lugg när jag kommer hem till K-holm.. Vad tycker ni?
Här är vi som bor i stugan (alla utom Anna som tar bilden)


PS. Har börjat lyssna på The beatles och typisk "pappamusik" nu, man blir som man umgås! (Annas musiksmak) DS.

Fredrik

Haha vad roligt om du skulle prata flytande norska när du kommer hem :D

Då lär det bli en snabbkurs för oss alla i Katrineholm, så vi förstår vad du säger ;)

Ann

Haha flytande kommer den nog inte vara ;). Norska är ganska enkelt o förstå, bara vissa ord som är jobbiga.. :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress